Swedsnus använder cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du användandet. Läs mer här.

FAQ

INLOGGNINGSPROBLEM

 

Om du har problem med inloggningen är risken att det föreligger ett tekniskt problem. Kontakta i så fall Swedsnus Kundsupport, så vidarebefordras ditt ärende till våra tekniker.


För att underlätta och påskynda felsökningen kommer vi att behöva svar på följande frågor:

1. Använder du dator, mobil eller surfplatta? Om du använder mobil/surfplatta - Vilket fabrikat? (iPhone, Samsung, Sony m.fl.)

2. Vilket operativsystem och vilken version använder du? (T.ex. Windows 7 / 8, Mac, Linux, iOS m.fl.)

3. Vilken e-post leverantör använder du? (Telia, Bredbandsbolaget, Com Hem, Gmail, Hotmail, m.fl.) 

Klicka här för att begära ett nytt lösenord. Fyll i den e-postadress du använder för ditt Swedsnuskonto och klicka på knappen skicka, så skickas det automatiskt ett nytt lösenord.

Kolla för säkerhets skull din e-post mapp för skräpkorg, ifall mejlet med ditt tillfälliga nya lösenord av misstag kan ha hamnat där. Om du inte hittar mejlet där, vänligen kontakta vår kundtjänst.


Kontrollera så att du har använt samma e-post adress som du använde vid registreringen av ditt konto hos Swedsnus. Om inte, prova igen.


Om du fortfarande inte hittar något mejl med ditt nya lösenord, vänligen kontakta vår kundsupport.

BETALNING

 

För att kunna betala mot Payson Faktura/Delbetalning måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som Payson genomför i samband med köpet. Observera att delbetalning endast kan erbjudas vid köp över 300 kr. Valet för Delbetalning kan du göra via Payson, först efter att du klickat på knappen ”Bekräfta order” i kassan. Faktura från Payson skickas separat till din angivna e-postadress.

Om du har valt att betala med förskottsfaktura måste du själv bekräfta din order för att slutföra beställningen i sista steget i kassan! När din order väl är mottagen skickas ett bekräftelsemejl till din angivna e-postadress. Var noga med att ange ditt ordernummer vid betalning, annars riskerar din order att bli fördröjd.  

Om du har valt att betala med förskottsfaktura måste betalningen registreras på vårt bankkonto innan vi kan skicka dina varor. Detta kan ta upp till tre bankdagar. Så snart betalningen registrerats skickar vi omgående och utan dröjsmål din beställning!


Om din beställning inte har dykt upp inom sex bankdagar efter att betalningen gjordes ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

FRAKT, AVISERING OCH PAKET

 

Du kan själv väldigt enkelt spåra din beställning. Du gör så här: Logga in i vår webbutik och klicka på Mitt Konto » Orderhistorik » Välj aktuell order som du är intresserad av att få status på. Där finner du ett Kollinummer när ordern är skickad som du sedan kan spåra på Postnords hemsida eller DHL:s hemsida.

Du skall få en avisering via SMS ifrån Postnord eller DHL till ditt angivna mobilnummer när paketet är framme hos ditt postombud. I annat fall skickas ett mejl, alternativt kommer en avi i brevlådan.


Om du har angivet fel mobilnummer eller fel mejladress kan det dröja innan du slutligen får en avi i brevlådan! Kolla gärna din e-post mapp för skräpkorg, ifall mejlet av misstag kan ha hamnat där. 


Om du har flyttat sedan din senaste order måste du se till att din adress hos oss är uppdaterad. Det gör du enkelt genom att klicka på knappen ”Hämta adressuppgifter”, som du hittar under ”Mitt Konto” - ”Uppdatera Konto” - ”Ändra Leveransadress” - ”Redigera”. Skulle din nya bokföringsadress av någon anledning inte hunnit registreras, vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

Som standard skickar vi av säkerhetsskäl endast våra varor till nya kunders bokföringsadress. Därför kan du som kund inte själv definiera din egen adress. Verifierade kunder som vill skicka sina varor till en alternativ adress ombeds kontakta vår kundtjänst, så hjälper de dig att ändra din leveransadress, tillfälligt eller tills vidare.

Då hör du av dig till vår kundtjänst på 031-19 45 45, så ser vi till att du får rätt snus snarast.

VÅRT SNUS

 

Vårt standardsnus håller en nikotinhalt på ca 11 mg/g, Super Dry ca 13 mg/g och vår Extra Strong ca 20 mg/g.

Express Lössnus är nästan helt torrt vilket innebär att hållbarheten innan tillredning är mycket lång. Vi har valt att sätta ett bäst före datum på Express Lössnus till 2 år efter produktionsdatumet.


Swedsnus Portionssnus innehåller ca 37% vätska. Den lägre vattenhalten innebär längre hållbarhet i förslutet tillstånd. Vi har valt att sätta ett bäst före datum på vårt Portionssnus till 1 år efter produktionsdatumet.


Swedsnus Super Dry är helt ofuktad vilket ger den mycket lång hållbarhet i förslutet tillstånd. Vi har valt att sätta ett bäst före datum på vårt Super Dry Portionssnus till 2 år efter produktionsdatumet.


 

Självklart. Tobaken vi använder oss av är 100% riktig premiumtobak av högsta kvalitet och snuset tillverkas utan några som helst onödiga tillsatser.

Vårt portionssnus innehåller ca 37% vätska och är alltså inte lika fuktigt som en normal ”White” portion som innehåller ca 50% vatten.

Vår Super Dry portion är helt ofuktad och den är inte smaksatt. I övrigt innehåller Super Dry prillorna lika mycket tobak som vår Rebell portion.


Super Dry ska fuktas och kylförvaras några dygn innan den snusas. Vår White Semi-Dry är däremot färdig att snusas direkt.