Swedsnus använder cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du användandet av cookies. Läs mer här.

FAQ

INLOGGNINGSPROBLEM

 

Om du har problem med inloggningen är risken att det föreligger ett tekniskt problem. Kontakta i så fall Swedsnus Kundsupport, som kan vidarebefordra ditt ärende till våra tekniker.


För att underlätta och påskynda felsökningen kommer vi att behöva svar på följande frågor:

1. Använder du dator, mobil eller surfplatta? Om du använder mobil/surfplatta - Vilket fabrikat? (iPhone, Samsung, Sony m.fl.)

2. Vilket operativsystem och vilken version använder du? (T.ex. Windows 7 / 8, Mac, Linux, iOS m.fl.)

3. Vilken e-post leverantör använder du? (Telia, Bredbandsbolaget, Com Hem, Gmail, Hotmail, m.fl.)

Klicka här för att begära ett nytt lösenord. Fyll i din e-postadress och klicka på knappen skicka, så skickas det automatiskt ett nytt lösenord. 

Kolla för säkerhets skull din e-post mapp för skräpkorg, ifall mejlet med ditt tillfälliga nya lösenord av misstag kan ha hamnat där. Om du inte hittar mejlet där, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Kontrollera så att du har använt samma e-post adress som du använde vid registreringen av ditt konto hos Swedsnus. Om inte, prova igen.

Om du fortfarande inte hittar något mejl med ditt nya lösenord, vänligen kontakta vår kundsupport.

BETALNING

 

Fakturor ifrån Klarna skapas samtidigt som ordern. Det kan därför hända att fakturan, via mejl eller som brev, når kunden innan ordern hunnit fram. Det är dock alltid 14 dagars betalning som gäller med betalning via Klarna Faktura.

Om du har valt att betala med förskottsfaktura måste du själv bekräfta din order för att slutföra beställningen i sista steget i kassan! När din order väl är mottagen skickas ett bekräftelsemejl till din angivna e-postadress. Var noga med att ange ditt ordernummer vid betalning, annars riskerar din order att bli fördröjd.  

Om du har valt att betala med förskottsfaktura måste betalningen registreras på vårt bankkonto innan vi kan skicka dina varor. Detta kan ta upp till tre bankdagar. Så snart betalningen registrerats skickar vi omgående och utan dröjsmål din beställning!

Om din beställning inte har dykt upp inom sex bankdagar efter att betalningen gjordes ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

FRAKT, AVISERING OCH PAKET

 

Du kan själv väldigt enkelt spåra din beställning. Du gör så här: Logga in i vår webbutik och klicka på Mitt Konto » Orderhistorik » Välj aktuell order som du är intresserad av att få status på. Där finner du ett Kollinummer när ordern är skickad som du sedan kan spåra på Postnords hemsida http://www.postnord.se

Du skall få en avisering via SMS ifrån Postnord till ditt angivna mobilnummer när paketet är framme hos ditt postombud. Koden du får via SMS är ditt kolli-ID:s fyra sista siffror. I annat fall skickas ett mejl, alternativt kommer en avi i brevlådan.

Om du har angivet fel mobilnummer eller fel mejladress kan det dröja innan du slutligen får en avi i brevlådan! Kolla gärna din e-post mapp för skräpkorg, ifall mejlet av misstag kan ha hamnat där. 

Om du har flyttat sedan din senaste order måste du se till att din adress hos oss är uppdaterad. Det gör du enkelt genom att klicka på knappen ”Hämta adressuppgifter”, som du hittar under ”Mitt Konto” - ”Uppdatera Konto” - ”Ändra Leveransadress” - ”Redigera”. Skulle din nya bokföringsadress av någon anledningn inte hunnit registreras, vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

För att säkerställa att våra produkter når sina beställare och inte försvinner spårlöst under leverans, så har vi valt att göra alla försändelser spårbara. Därför måste numera samtliga försändelser ifrån oss hämtas ut på närmaste postutlämningsställe.

Som standard skickar vi av säkerhetsskäl endast våra varor till nya kunders bokföringsadress. Därför kan du som kund inte själv definiera din egen adress. Verifierade kunder som vill skicka sina varor till en alternativ adress ombeds kontakta kundtjänst, så hjälper de dig att ändra din leveransadress, tillfälligt eller tills vidare.

VÅRT SNUS

 

Vi har inga krav ifrån aktieägare på utdelningar, inga dyra leasingbilar, kontor etc. Vi arbetar dessutom effektivt, modernt och med storförpackningar, på så sätt håller vi också nere våra kostnader. Vårt motto är att det som gynnar oss skall även gynna våra kunder!

Express Lössnus är nästan helt torrt vilket innebär att hållbarheten innan tillredning är flera år. 
Hållbarheten för vårt portionssnus är satt till ett år, förutsatt att den inte fuktas.
Portionssnuset innehåller 30% vätska och är alltså inte lika fuktigt som en normal ”White” portion som innehåller ca 50% vatten. Låg vattenhalt innebär längre hållbarhet och billigare pris, eftersom snusskatten baseras på vikten.

 

Självklart. Tobaken vi använder oss av är 100% riktig tobak av högsta kvalitet, miljövänligt odlad och beredd utan några som helst onödiga tillsatser. 

Vårt portionssnus innehåller 30% vätska. Det är alltså inte lika blött som vanlig ”White” portion och det tar längre tid innan det börjar rinna i munnen. Dessutom, med mindre mängd vatten blir vikten lägre och därmed lägre skatt per kg. På ett kg White Semi Dry portionssnus sparar du 162 kr i form av skatter. Dessutom är hållbarheten längre med mindre vatten.

Många av våra kunder upplever att smaken blir lite tydligare när det är fuktat jämfört med när det är torrt. Om det fuktade snuset även får dra till sig någon dag kan smaken framträda ännu lite kraftigare.